سازآب

  • ۰
  • ۰

مخزن استیل

مخزن استیل :

 یکی از مخازن بسیار محکم و بادوام جهت ذخیره سازی برخی از سیالات اعم از انواع اسید، آب ، انواع نوشیدنی  ها ، لبنیات ، مخمرها و .... که مورد استقبال کارفرمایان صنایع گوناگون می باشد و در دو طرح مات و براق طراحی و تولید می شوند ، مخزن استیل می باشد. یکی از کاربردهای مخزن استیل ، نگهداری  سود مایع می باشد . مخزن ذخیره سود مایع یا مخزن نگهداری سود فلزی ( مخزن استیل ) و پلی اتیلن با توجه به قدرت خورندگی و واکنش پذیری بسیار بالای این مواد شیمیایی، یکی از مهم ترین تجهیزات در صنایع مختلف می باشد. علاوه براین، سدیم هیدروکسید یا هیدروکسید سدیم که کاربردی ترین سود مایع می باشد، در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای داشته و حساسیت آن به دما شرایطی را فراهم می کند تا طراحی و تولید مخزن ذخیره سود بر اساس استانداردهای علمی صورت گیرد. سازآب تولید کننده مخزن نگهداری سود ( هیدروکسید سدیم ) می باشد که در طراحی ، تولید و ساخت این مخازن از ورق های استیل استنلس استفاده می کند. طراحی و ساخت مخزن استیل ویژه نگهداری سود  مستلزم استفاده از استانداردهای مهم در طراحی منبع نگهداری سود مایع می باشد .

 

ویژگی های مخزن استیل ذخیره سود :

1-مقاومت بالا بدنه منبع در برابر خوردنگی

2-مقاومت در برابر دما

3- مقاومت در برابر ضربه و فعل و انفعالات شیمیایی

4-زیبایی بخشیدن به فضای کاربری

5- بهداشتی بودن این دسته از مخازن

مخزن ذخیره سود مایع :

در صنایع فولاد و آلومینیوم، نفت و پتروشیمی و بسیاری از کارخانجات تولید کاغذ و غیره سود مایع کاربرد زیادی داشته و با توجه به حساسیت بسیار بالا این مواد به دما و قدرت خورندگی زیاد آنها، لازم است منابع و مخازن مقاومی را برای نگهداری از آنها طراحی گردد. مخزن نگهداری سود مایع که با نام مخزن نگهداری هیدروکسید سدیم نیز شناخته میشود در دو نوع پلی اتیلن و فلزی تولید میگردد که هر یک در شرایط مختلف می توانند گزینه مناسبی برای ذخیره سازی این مواد به شمار روند. این مخازن با توجه به مقدار سود مورد نیاز در صنعت و شرایط محیطی در اندازه های مختلف طراحی و ساخته میشود. مخزن استیل ویژه نگهداری سود مایع تمامی استانداردهای لازم جهت ساخت مخازن با حساسیت بالا را دارا می باشد.

انواع مخزن نگهداری سود مایع :

مخازن ذخیره سازی سود مایع در حالت کلی و بر اساس آلیاژ و متریال به کار رفته برای تولید آنها در دو گروه مخازن پلی اتیلن و مخزن فلزی نگهداری سود تقسیم بندی میشوند. با توجه به قدرت خورندگی بسیار بالا سود مایع، لازم است آلیاژهای مقاوم را برای تولید آنها انتخاب نمود و به همین خاطر است که در صنایع بزرگ اغلب منبع فلزی را استفاده میکنند. البته لازم به ذکر است که ساخت مخزن فلزی ذخیره سود از آلومینیوم و آهن نمی توان استفاده نمود چون به شدت در تماس با مواد قلیایی واکنش نشان داده و در بدنه مخزن زنگ زدگی ایجاد می گردد. استنلس استیل گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری سود یا همان هیدروکسید سدیم می باشد که در برابر خوردگی و همچنین افزایش دما و ضربه مقاومت بالایی دارد.

نکات مهم در هنگام طراحی مخزن استیل ذخیره سازی سود :

در طراحی مخزن سود به چند نکته بسیار مهم باید توجه شود تا بعد از گذشت مدت زمانی نشتی و ترک و خوردگی بوجود نیاید و خطرات بعدی را به همراه نداشته باشد. از مهم ترین موارد که در طراحی منبع مخزن سود مایع باید توجه داشت عبارتند از:

مقاومت بالا بدنه منبع در برابر خوردنگی

در حالت کلی استیل استنلس 304 و 316 مقاومت مناسبی در برابر خوردنگی با مواد قلیایی و اسیدی دارند و می توان در طراحی و ساخت این مخازن استفاده نمود. البته لازم به ذکر است که برای افزایش مقاومت منبع در برابر خوردنگی مواد بهتر است استیل استنلس 316 استفاده شود تا منبع بالاترین کیفیت را دارا باشد.

مقاومت در برابر دما

افزایش دما بیش از 55 درجه سانتی گراد باعث میشود قدرت خورندگی مواد قلیایی تا حد زیادی افزایش پیدا نموده و در نهایت منجر به ایجاد ترک یا سوراخ در بدنه مخزن خواهد شد. علاوه براین، در دمای کمتر از 5 درجه نیز سود مایع دچار یخ زدگی شده و با افزایش حجم آن، امکان ایجاد ترک در مخزن وجود دارد. به همین خاطر، بهتر است استیل استنلس برای ساخت بدنه منبع ذخیره سود استفاده شود تا در شرایط محیطی مختلف مقاومت بالایی داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مرتبط با محصولات ذخیره سازی سیالات از قبیل مخزن اسید ، مخزن استیل ، مخزن فایبرگلاس و ... به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی